Det er jeres skyld… 11

Judy Meiniche Simonsen. Siger det navn dig noget som helst?
Det burde det, for hun blev dræbt til ingen verdens nytte. Altså sådan rigtigt dræbt. Død. Borte. Væk. Hun blev ikke bare stemt ud af Paradise Hotel.

Hvorfor rager det overhovedet mig, dig eller alle mulige andre end dem, som kendte Judy?
Det gør det fordi Judy Meiniche Simonsen blev et offer for den virkelige verden. Den virkelighed, som ingen af jer lalleglade hippier evner at forholde jer til.

Personligt er jeg dybest set ligeglad med Judy, men jeg undrer mig over, hvornår I andre begynder at fatte det? Og så er jeg træt af at læse avisartikel efter avisartikel omkring ledelssvigt, skyldsspørgsmål, mudderkastning og ævl og kævl om, hvordan i alverden denne frygtelige forbrydelse kunne ske.

Nu skal jeg fortælle jer hvorfor det kunne ske!
Fordi vi lever i et land hvor lillaklædte hippie pædagoger med hængepatter siden 70’erne har indoktrineret børn og unge med, at straf og konsekvens er noget frygteligt noget, som vi for alt i verden skal undgå. Kuet og underdanig som du er, har du for længst givet op og har affundet dig med, at de jo nok har ret. Bevares, kosmisk kærlighed og ølejre er da sikkert også meget sjovere end at forholde sig til den virkelige verden. Derfor er vores lille land gennemsyret af den vildfarelse, at ingen nogensinde kunne finde på at gøre andre noget ondt, og hvis de gør, så er det jo ikke deres egen skyld at det sker, hvorfor det naturligvis ville være forkert at straffe dem.
Derfor kommer en voldspsykopat med på skovtur, fordi ingen, ingen, af jer lalleglade hippier i jeres selvopfunde fantasiverden på noget som helst tidspunkt kunne forestille jer, at den mand hun tog med ud på en skovtur, kunne finde på at gøre hende noget ondt.

Hvad siger du?
Har han begået grov vold flere gange tidligere…?
Er han rablende psykopat og dømt til forvaring og behandling siger du??

Ej, det kan ikke passe! Det er da bare fordi han mangler kosmisk kærlighed og en ordenlig omgang rundesang.
Lad os give ham et gruppekram og måske en lille blå pille – eller 5 – som vi naturligvis ikke gider at tjekke om han spiser. Vi stoler da på ham her i vores allesammens hippie kollektiv.

Hvad havde det kostet at redde Judys liv?
Ikke en skid! Ikke én eneste rød øre.
Idioten var jo allerede anbragt, så det eneste det havde krævet var, at nogen havde låst ham inde og smidt nøglen væk. Men det ville jo have været synd for ham… forbryderen… den misforståede… den syge. Det er jo ikke hans skyld.

Om en måned har alle glemt alt om Judy. Ingen kan huske noget som helst om hende – altså måske lige bortset fra hendes efterladte. Alle jer andre har for længst fortrængt denne hændelse. I er tilbage foran skærmen for at se hvilken uduelig wanna-be-medie-luder, der skal stemmes hjem fra Paradise Hotel i aften. Og fordi din fiktive fantasiverden er vigtigere for dig, så kommer det her til at ske igen. Bare rolig.
Det varer ikke længe inden den næste uskyldige mister livet under lignende omstændigheder. Aviserne vil igen gå amok i artikler om svigt, skyld, mudderkastning og sikkert også hvad offerets sidste måltid var.

Jeg vil også til den tid være komplet og aldeles ligeglad… men jeg skal ikke undlade at lave en kommentar til dette indlæg med: “Hvad sagde jeg?”

Gad vide om nogen i systemet skal give kvaje-hash på næste ølejr?
Cumbaya – bitches!

11 thoughts on “Det er jeres skyld…

  1. Skriv noget... FHA 13. feb 2012 19:49

    Det var da det mest primitive jeg har læst.
    Usmageligt og respektløst!

  2. Skriv noget... Jan 13. feb 2012 20:08

    Ja, sandheden er jo ofte ilde hørt.

  3. Skriv noget... Bastian 14. feb 2012 21:12

    Jeg kunne ikke være mere enig. Verden er syg!

  4. Skriv noget... Thomas Frost 16. feb 2012 12:24

    Hej Jan

    Nu vil jeg ikke tage stilling til hele dit indlæg (endnu), men jeg ville gerne høre hvad du mener generelt om straf, altså omkring det med at smide nøglen væk, som du skriver.

    Går du ind for at psykisk-syge i de fleste tilfælde skal indespærres på livstid uden kontakt til personale hvis de er voldsdømte?

    Hvis ja, kunne man så ikke lige så godt slå dem ihjel?

  5. Skriv noget... Jan 16. feb 2012 13:47

    Hej Thomas

    Jeg går ind for, at man erkender, seriøst, at psykisk syge voldsdømte ikke hverken kan eller skal have muligheden for at lave mere kriminalitet af nogen art. De skal ikke med på skovtur; de skal ikke på (u)ledsaget udgang; de skal ikke på ferie, skitur eller på anden vis ud i samfundet, hvor de kan forvolde skade på alle os andre uskyldige.

    Jeg ser ikke noget problem i at de har kontakt med personalet der hvor de er anbragt. Jeg kan så undre mig over, at vedkommende ikke var i enten håndjern og/eller fodlænker, når han var uden for sin celle?

    Episoden her viser bare, at man ikke tager realiteterne seriøst. Og det er der så en pædagog der er død af. Hun bliver med sikkerhed ikke den sidste.

    “Lås dem inde og smid nøglen væk” er naturligvis lidt en provokation. For jo, så ville det være både billigere, nemmere og bedre med dødsstraf. Og ja, jeg gør klart ind for dødsstraf i forhold til nogle typer af forbrydelser.

  6. Skriv noget... Thomas Frost 16. feb 2012 14:02

    Jeg tror (måske) du mest taler om emnet ud fra synspunkter på baggrund af aviser m.m.

    Der er bestemt mange voldelige psykisk syge der med den rette medicin og behandling bliver rare mennesker. Jeg har selv oplevet på nært hold. Jeg kan sådan set godt forstå at du har den holdning du har (dermed ikke sagt jeg er enig), men den virker ikke til du rigtigt medregner alle de penge der spares ved dem hvor behandlingen virker og som efterfølgende langsomt kan sluses ud i samfundet igen.

    Man ser og hører jo kun om de tilfælde hvor noget går galt, alle de tilfælde hvor behandlingen virker og tidligere voldsdømte får et roligt og fredeligt liv hører du jo ikke om nogen steder.

    Debatten skal nok køre efter dette, og det er også fint vi får taget stilling til tingene, jeg synes bare ikke det er helt så sort/hvidt som du måske fremstiller det.

  7. Skriv noget... Jan 16. feb 2012 14:49

    Bare fordi man kurerer nogle af dem med medicin og behandling, så udelukker det vel ikke, at man sikrer sig imod at de forvolder skade på andre, indtil man med sikkerhed ved, at de er kureret?

    Alt andet er jo at gamble med alle vi andres liv og førlighed. Og det er lige præcis det der sker i dette land. Det er vigtigere for “systemet” at behandle forbryderne ordenligt, end det er at sikre, at de ikke forulemper os andre.

  8. Skriv noget... sally 27. feb 2012 21:26

    Jeg tror ikke på nogen mirakel medicin – og hvis der er, ”husker” den syge så at ta’ den?? Spørg Judy’s forældre, hvad de synes om den sag. Selvfølgelig hører vi kun om de tilfælde, hvor noget går galt. Der er desværre også mange af dem!!

  9. Skriv noget... Perle 3. apr 2012 17:04

    Jeg synes, vi skulle slippe de syge løs på en ø uden mulighed for at slippe derfra. Så kunne vi se, hvordan de ville behandlede hinanden indbyrdes. Jeg ved godt, at jeg er grov – men hvorfor skal vi altid gå rundt og være bange for vores børn?!

  10. Skriv noget... Johnni 27. nov 2012 18:11

    “Der er bestemt mange voldelige psykisk syge der med den rette medicin og behandling bliver rare mennesker. Jeg har selv oplevet på nært hold”

    Helt enig Thomas Frost. Lad os samtidigt skåne de kamphunde der angriber børn. De skal bare have nogle piller, og en tur til hundevisker eller hundepsykolog.

Leave a Reply