SAS flyver mod afgrunden

SAS - frit fald mod afgrunden

Det skandinaviske flyselskab SAS flyver lige lukt mod afgrunden, gør de!
Det er der i hvert fald meget snak om. Snakken omhandler som regel deres astronomiske udgifter til fagforeningspamperne og deres medlemmer, tåbelige procedurer og andre fordyrende lokumsaftaler.

Men det vil jeg slet ikke skrive noget om. Jeg har nemlig en helt andet idé om, hvorfor det går nedaf for SAS.

SAS reklamerer en del i TV. Det er for så vidt en god ting når man gerne vil sælge noget mere. Men det er jo ikke fordi SAS bruger de billigste skuespillere til deres reklamer. Det er én ting. Men hvad værre er, så har de altid sådan noget deprimerende musik i deres reklamer. Hvad sker der lige med det?

Der er sgu da snak nok om krise og nedgangstider i forvejen. Jeg behøver da ikke komme i endnu dårligere humør ved at se SAS reklamer i TV.
Derfor er der jo også stor chance for at jeg ville vælge et andet selskab, hvis jeg endelig skulle ud og rejse. Tænk hvis de spillede den samme musik på flyveturen. Så var man jo selvmordstruet når man nåede frem til destinationen!

Næh, jeg synes SAS skulle fokusere på at være mere positive. Glad musik… glade (og billigere) skuespillere. Man bliver jo heller ikke i skide godt humør af at se Nikolaj Coster-Waldau være semi-deprimeret på et film shoot i New York. Og det er derfor det går ned af bakke for SAS. En faktor jeg synes der mangler i debatten om SAS og firmaets fremtid 😉

Leave a Reply